Thursday, September 15, 2005


"La fameuse pipe...me l'a t-on assez reprochée!!Et pourtant...pouvez-vous la bourrer ma pipe? Non, n'est ce pas, elle n'est qu'une représentation.Donc si j'avais écrit sous mon tableau 'ceci est une pipe' j'aurais menti!" (René Magritte dans une interview en 1966). Magritte montre que toute image n'est qu'abstraction pure; sa formule d'image et de texte d'une grande simplicité relativise la réalité des images en soi./ source:Notice de salle (expo à la Fondation Beyeler à Bâle) - rédaction:Raphaël Bouvier Posted by Picasa

3 comments:

Anonymous said...

Growing roses is easier than a lot of people think. Blogging about roses too, I guess! Never got to bloggin myself. But I've got a rose and garden site! We can only do one thing at the time, can we. Well - I'll bookmark your blog: feel free to check out my site if you got time! :-)

Anonymous said...

Dommage de ce spam...je suis toujours très interessé par ce que l'on peut apprendre de l'art. Si tu trouves d'autres choses sur publie-les, je lirai "avidly".

Nabukho said...

Hi rash, welcome on board :-)

This exposition that took place in Basel,was really impressive 4 me, i didnt know 'magritte' b4, and i liked his works rather than picasso's just in the next room

thanx for encouragin about postin sth talkin ab ARTs...i would love to do it more frequently

salam